İnceleme İnceleme: Deployment

Explode

Paylaşım Ekibi
Katılım
10 Ağu 2019
Mesajlar
300
Tepki puanı
6
Yaş
29

İtibar Puanı:

Karmaşık oyunlardan sıkılmaya başlayanlardansanız, Deployment tam size göre.
We Are The Dwarves adlı oyunlarıyla bizi olumlu anlamda şaşırtmayı başaran Whale Rock Games tarafından geliştirilen ya da geliştirilmeye çalışılan oyunda aksiyonun dibine vuruyoruz. Üstelik oldukça da basit bir oynanışı var. Biraz zorlayarak MOBA türüne dahil edebileceğiniz Deployment, içerisinde bir çok farklı sınıfın bulunduğu ve robotların birbirleri ile ölümüne savaştığı bir oyun. Şimdi MOBA dedim diye öyle hemen gaza gelmeyin, aklınıza öyle MOBA’lardaki karmaşık sistemler falan gelmesin. Bu oyunda ne savaş esnasında alınması gereken ekipmanlar ne de seviye atladıkça seçilmesi gereken yetenekler var. Başka şeyler var, başka, çok acayip şeyler oluyor!
Yok yahu, öyle çok acayip şeyler olduğu yok, altı üstü bölge ele geçirip kendimize avantaj sağlıyoruz, ama bu detaya biraz daha sonra geleceğim.
Değerli ziyaretçimiz lütfen, içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap veya Kayıt ol anlayışınız için teşekkürler.


Nasıl bir oyun?
Oyun dediğim gibi oldukça basit ve hızlı, her maçta beş farklı sınıftan bir tanesini seçiyor ve birbirimize dalıyoruz. Tek kişi girip diğer rakiplerimize karşı savaşabildiğimiz gibi aynı zamanda takım olarak da aynı macerayı yaşayabiliyoruz. Tamamen rastgele olarak yaratılan haritalar üzerinde savaştığımız oyunda asıl stratejiyi seçtiğimiz sınıftan ziyade haritaya hakim olmak belirliyor. Doğru zamanda haritanın doğru yerinde olmak, doğru anlık geliştirmeleri toplamak ve harita üzerindeki odalarda ya da bölgelerde (artık siz nasıl isimlendirmek isterseniz) yer alan stunları ele geçirmek oyunu kazanmak adına oldukça önemli. Örneğin birkaç odaya bölünmüş olan haritalarda oda içerisinde yer alan sağlık ya da hasar sütununu kontrol etmek hayati önem taşıyor. Ancak bunu yapmak çok da kolay değil çünkü bu sistemleri aktif hale geçirmek için önce başka bir oda (bölge) içerisinde bulunan “unlock” butonunu aktif hale getirmek gerekiyor. Haliyle de aksiyon bir o odada bir bu odada dönüyor. Geliştiriciler “camping” diye tabir ettiğimiz olayı kırmak için böyle bir yönteme başvurmuşlar gibime geldi.
Odaları (bölgeleri) ele geçirip üstünlük sağlamaya çalıştığımız oyunda sınıflar her ne kadar farklılık yaratacakmış gibi görünse de oyunda herkes tek sınıfı tercih ediyor. Bunun sebebi ise henüz sınıf dengelerinin doğru düzgün oturmamış olması. Her maçta oyuncuların çoğunun Cyclops seçtiğine şahit olacaksınız. Hem çok hasar veren hem de canını hızlı dolduran bu sınıf yanına çıkarttığı yardımcıları ile de rakibe haritayı dar ediyor. Hani biz iki farklı sınıf ile oynayıp sinerji yakalayalım diye denedik, o da olmadı, iki Cyclops bir Cyclops’tan daha iyi sonucunu aldık.
Değerli ziyaretçimiz lütfen, içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap veya Kayıt ol anlayışınız için teşekkürler.

Bir şeyler oturmamış
Ancak oyunda belirli bir sınıf ile oynamaya devam ettikçe ve oyunun bizden istediği görevleri (99 defa TDM kazan gibi) yerine getirdikçe sınıf içerisindeki diğer ek pasif ve aktif özellikleri de seçebilir hale geliyoruz. Bu da ilerleyen safhalarda birden fazla oyuncu aynı sınıf ile oynuyor olsa da oyun tarzları arasında farklılık yaratmış oluyor. Ancak hepimizin bildiği bir gerçek var o da bu tip oyunlarda her zaman yaşanan meta build seçiminin devreye girecek olması ve aynı sınıfı oynayan oyuncuların hepsinin aynı seçimler ile oynuyor olacak olmaları. Özünde bolca çeşitlilik yaratması için koyulmuş bu seçimler maalesef hiçbir şey yaratamıyor. Hiçbir zaman da yaratamayacaklar gibi duruyor.
Görevleri yerine gertirip sınıflar için farklı özellikleri seçilebilir hale getirmeye çalışıyoruz demiştim, lakin şu an bu konuyla ilgili bir sıkıntı var. O da her ne kadar TDM yapmış olsam da ne oynadığım ne de kazandığım maçları saymamış ve inatla 0/99 olarak görünüyor olması. Henüz gelişimini tamamlayamamış oyunlar için kabul edilebilir sıkıntılar bunlar, ancak Deployment bu süreci geride bıraktı var artık böyle sorunlar yaşanmaması gerekiyor.
Değerli ziyaretçimiz lütfen, içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap veya Kayıt ol anlayışınız için teşekkürler.

Özetle bağımsız olarak geliştirilen Deployment, rastgele yaratılan bir haritada bölgeleri ele geçirerek avantaj sağladığımız ve farklı sınıf seçeneklerinin de özelliklerini kullanarak çılgıncasına aksiyon yaşadığımız ufak bir oyun. Tek başına oynarken pek de eğlenceli olmayan oyunu artı bir arkadaşım ile birlikte denedikten sonra daha çok keyif aldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.
Henüz yolun çok başında olan Deployment’ı denemenizi ve ona zaman vermenizi tavsiye ediyorum.