Temel Aslar ve İlkelere genel bakış / rehber

mcsbey

Paylaşım Ekibi
Katılım
2 Ağu 2019
Mesajlar
104
Tepki puanı
1
Puanları
16
Temel bilgiler: Aslar ve İlkeler
Aslar ve prensipler, fxserver'da yerleşik olan varsayılan “izinler” sistemidir. Temel bilgileri bildiğiniz ve bazı şeyleri denemeye başladığınız sürece, kullanımı çok kolaydır.
Bunu kaynaklardan kullanmak da çok kolaydır. Sadece ExecuteCommand()as veya ilke eklemek / kaldırmak için kullanın IsPlayerAceAllowed()ve bir oyuncunun bir asa erişmesine izin verilip verilmediğini (doğrudan veya miras alınan izinler aracılığıyla) kullanın.
müdürler
Bir Müdürün ne olduğuna ve onu en basit şekilde nasıl kullanabileceğine bakmaya başlayalım .
İlkeler , izinleri (as) tutan tanımlayıcılardır. Bu tanımlayıcılar oyuncu tanımlayıcıları (ip, buhar veya lisans) olabilir ya ya tanımlayıcıları kadar yapılabilir (örn: group.admin, group.moderator, vipveya snail).
Komut sözdizimi
Tanımlayıcı eklemek için kullanılan komut aşağıdaki sözdizimine sahiptir:
# Adds the child principal to the parent principal.
add_principal <child_identifier> <parent_identifier>

# Removes the child principal from the parent principal.
remove_principal <child_identifier> <parent_identifier>

Örnek
Diyelim ki 2 oyuncumuz var. “Oyuncu A” ve “Oyuncu B”. Onların (sahte) tanımlayıcılarının: player:ave player:b. Ayrıca aşağıdakilerle tanımlanan 2 grubumuz var: snailve group.admin.
“Salyangoz” grubuna “Oyuncu A” eklemek için, sunucu konsolunda aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz:
add_principal identifier.player:a snail

Şimdi “salyangoz” grubuna eklenen tüm aslar otomatik olarak identifier.player:a(yani “Player A”) ayarlanacak .
miras
Müdürler ayrıca edebilir miras gelen diğer ilkeleri . Örneğin, “group.admin” grubunun “salyangoz” grubundan tüm izinleri almasını istiyorsak, şunları yaparsınız:
add_principal group.admin snail

DİKKAT
Değerli ziyaretçimiz lütfen, içeriği görüntüleyebilmek için Giriş yap veya Kayıt ol anlayışınız için teşekkürler.
bölümünde açıklanacak olan mirasın kullanılmasıyla ilgili önemli bir husus vardır .
builtin.everyone
builtin.everyoneAsıl sen izin verdiği belirli ace, herkes as builtin.everyone olacak izin verirse her oyuncu, bu demektir. Olan bir “grup” tur.
Birini belirli bir gruba / müdüre ekleseniz bile, her zaman tüm izinlerini devralacaklar builtin.everyone.
Bu noktada miras ağacı şöyle görünmelidir:
builtin.everyone # (global parent of everything)
|
| .... snail # (parent & child)
| |
| .... +---- group.admin # (child, has all "snail" permissions)
| |
| .... +--- identifier.player:a # (child, has all "snail" permissions)

Aslar
Aslar edilebilir bir “izni düğümü” olarak görülebilir izin veya reddedildi .
Varsayılan olarak, tüm aslar unsetaka olarak ayarlanır deny. Bu, eğer kurulmamış bir ası kontrol ederseniz, geri dönecek false(inkar edecek ) anlamına gelir.
Varsayılan unsetdeğer, (elle) denyveya olarak ayarlanarak üzerine yazılabilir allow. Bir şeyi ayarlamak denyaslında onu ayarlayacaktır DENY-ALWAYS. Bunun anlamı, ebeveyn müdürleri gibi bir şeyin üzerine yazılamaz. As'ı vermesini sağlamak allowve aynı zamanda ebeveyn müdürleri tarafından üzerine yazılamaz. Temelde bu sadece bir değil yumruk hizmet ilk gelen ilkesi, birinci izni ayarlanması, tam ters duruma ayarlayarak üzerine yazılamaz sonra ilk devlet ayarı.
Ace-komut sözdizimi
# Adds the ace to the principal, and either "allows" or "denies" it.
add_ace <principal_identifier> <ace_string> <allow|deny>

# Removes the ace from the principal, note it only removes the "allow" or "deny" ace, depending on whichever one you select.
remove_ace <principal_identifier> <ace_string> <allow|deny>

Bunu göstermek için, aşağıdaki örneğe bir göz atın:
Örnek
En alalım Oyuncu A ve Oyuncu B , salyangoz ve group.admin Önceki örnekten prensipleri.
Bir önceki örnekte, katma PLayer A için salyangoz grubu ve biz de set group.admin her şeyi miras grubu salyangoz anapara (grup)
Şöyle diyelim Oyuncu B eklenmiştir group.admin anapara. ( add_principal identifier.player:b group.admin)
Bu noktada miras ağacı şöyle görünür:
builtin.everyone # (global parent of everything)
|
| .... snail # (parent & child)
| |
| .... +---- group.admin # (parent & child, has all "snail" permissions)
| | |
| .... | ... +--- identifier.player:b # (child, has all "group.admin" AND all "snail" permissions)
| |
| .... +--- identifier.player:a # (child, has all "snail" permissions)

Biz vermek istiyorsanız Oyuncu Bi.am.cool as, biz 4 seçenek bu mevcut kurulumunda bunu.
  1. Ası ekle builtin.everyone
  2. Ası ekle snail
  3. Ası ekle group.admin
  4. Ace'i doğrudan ekle identifier.player:b
Ancak, muhtemelen yalnızca 3. veya 4. seçeneğe eklemek istiyoruz. Çünkü onu 1'e eklemek herkese hitap edecek ve bunu istemiyoruz ve seçenek 2'ye eklemek, salyangoz grubundaki herkesin kullanmasına izin verecek, bu da istediğimiz şey değil.
i.am.coolAsı group.adminmüdüre eklemek için , şöyle bir şey yaparız:
add_ace group.admin "i.am.cool" allow

group.adminAnapara ve (bu durumda, bu çocuğu müdürlerinin tamamı identifier.player:b), şimdi erişebilir i.am.coolas.
Joker karakterler
Elbette, asların joker karakterleri var!
Yani, biz vermek istiyoruz diyelim oyuncusu izni her i.am.*** oyuncu A olduğu için, as .cool, .awesomeve .snailsomede. O zaman basitçe i.aması ekleyebiliriz identifier.player:a, şimdi oyuncunun her i.am.***ası var.
add_ace identifier.player:a "i.am" allow
# Player a is now: cool, awesome and snailsome!

Oyuncu B, ancak, hala sadece cool. Oyuncu B'yi snailsome de yapalım , çünkü sonuçta snailgrubun bir parçası . Ama biz YAPMAYIN onlara vermek istiyorum i.am.awesomeas. Bu durumda, biz olabilir sadece eklemek i.am.snailsomeya as group.adminya identifier.player:bmüdürleri, ama biz sadece, çünkü biraz farklı yapacağız MİYİZ . Peki, sorabilirsin nasıl yapacağız? Peki aynen böyle:
add_ace group.admin "i.am.awesome" deny
add_ace group.admin "i.am" allow
# Player b is now: cool & snailsome but NOT awesome!

Biz set nasıl belirttiğine dikkat edin denyiçin i.am.awesomeilk ve daha sonra biz set i.amizin joker. İlk gelenin ilk hizmet prensibi hakkında söylediklerimizi hatırlıyor musunuz?
Şimdi, group.admin (ve dolayısıyla Oyuncu B) tüm devletler erişimi vardır i.am.coolve i.am.snailsomebir birine haricinde i.am.awesomebiz inkar ayarlı çünkü ace, İLK .
Komutlara genel bakış
Yukarıdaki her şeyi özetlemek için, yukarıda listelenmemiş tüm komutlar + 2 komutlarına hızlı bir genel bakış.
Komut SözdizimiAçıklama
add_ace <principal_identifier> <ace_name> <allow/deny>Belirtilen ana tanımlayıcı için as'ı izin vermek veya reddetmek için ayarlar.
removes_ace <principal_identifier> <ace_name> <allow/deny>Bu anapara için izin ver veya reddet ası kaldırılır.
add_principal <child_principal> <parent_principal>Çocuğa veli müdürünün tüm aslarını vererek, çocuk müdürünü ebeveyn müdürüne ekler.
remove_principal <child_principal> <parent_principal>Alt sorumluluğu belirtilen ana sorumlusundan kaldırır (önceden alınmış tüm izinleri iptal ederek).
Bonus komutları
list_acesHer bir asıl tanımlayıcı için tüm asların bir listesini gösterecek ve verilen durumu gösterecektir (izin ver, reddet (/ unset) veya reddet - her zaman)
list_principalsTüm müdürlerin bir listesini gösterecektir (çocuk> ebeveyn)
 

Hakkımızda

FiveMTurkey.com, 2019 yılında hayata geçirilmiş bir projedir. FiveM GTA5 Serverleri için kurulan, yardımlaşma ve dökümanların paylaşıldığı bir platformdur.

Telif Hakkı

T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin 2.ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
Üst
Lütfen Javascript'i etkinleştirin!Javascript'i etkinleştirin!